شناسهٔ خبر: 106220 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی سال ۱۴۰۰ صورت گرفت؛

ایمن سازی ۱۳ باب مدرسه حاشیه راه خراسان جنوبی

مهندس اسداله جلال زاده.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از ایمن سازی۱۳ مدرسه حاشیه راه های استان طی سال ۱۴۰۰ خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خراسان جنوبی، اسدالله جلال زاده ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: دانش آموزان آسیب پذیرترین قشر در بین عابران پیاده محسوب می‌شوندو ارتقای ایمنی تردد محصلان، ارتقای فرهنگ ترافیک و همچنین جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی از مهمترین اهداف ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌هاست.

وی افزود: آموزش نکات ایمنی و مسئولیت اجتماعی را باید از طریق مختلف به کودکان و دانش آموزان آموزش داد که بستن کمربند ایمنی، استفاده نکردن والدین از تلفن همراه در حین رانندگی، سرعت غیر مجاز و سایر نکات را می توان جزء نکات مهم در آموزش ایمنی برای کودکان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی تصریح کرد: آگاه سازی کودکان از حوادث و تصادفات احتمالی در جاده ها، نمایش فیلمهای آموزشی همراه با تمرین مطالب گفته شده،  آموزش مفاهیم تابلوهای راهنمایی به کودکان، آموزش تئوری و عملی ایمنی راه، آموزش ایمنی راه برای کودکان و انضباط محبت آمیز همراه با قاطعیت والدین مهمترین نقش را در پیشگیری از حوادث بویژه تصادفات در کودکان دارد.

وی ادامه داد: در این راستا کارشناسان حوزه ایمنی و ترافیک این اداره‌کل همه ساله در بخش نرم افزاری نسبت به آموزش مفاهیم ترافیک، اهدای تجهیزات کمک آموزشی نظیر نوشت افزار، کیف حاوی پیام‌های ایمنی ترافیکی، کتاب و بازی‌های آموزشی اقدام کرده و علاوه‌ بر آن در برخی مدارس حاشیه جاده، عملیات ایمن سازی فیزیکی با انجام اقداماتی نظیر نصب تابلو و علائم اخطاری افقی و عمودی، ایجاد خط کشی عابر پیاده و شیار لرزاننده اجرا می‌شود.

جلال زاده تاکید کرد: با توجه به اینکه بسیاری از عادات و رفتارها در سنین کودکی شکل گرفته و در بزرگسالی تکامل می‌یابند فعالیت‌های همکاران ما در مدارس حاشیه راه‌ها، فرصت ارزشمندی در زمینه آموزش بنیادی و تکمیل زیر ساخت‌های اصولی در راستای ترویج و تثبیت فرهنگ ترافیک در یک برنامه بلند مدت است که در آینده در زمینه ایمنی حمل و نقل نمود عینی خواهد داشت.

وی یادآور شد: در حال حاضر مدارس حاشیه راه های استان ۳۰۰ مدرسه است که در سال ۹۹، در راستای ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها ۱۲ باب مدرسه با اعتباری بالغ ۱۲۵۰ میلیون ریال ایمن سازی فیزیکی شده است.

جلال زاده ادامه داد: همچنین از ابتدای سال ۱۴۰۰ نیز ۱۳باب مدرسه با اعتبار۳۶۰۰ میلیون ریال ایمن سازی فیزیکی شده و ۳۱ باب مدرسه از طریق آموزش‌های فرهنگی، تبلیغی، توزیع کتاب، بروشور و هدایایی از جمله کیف، لوازم التحریر و … مورد آموزش قرار گرفته اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در دوره های آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات ترافیکی و آموزش گذربان مدرسه در مدارس حاشیه راهها از زمان شروع طرح در استان (۱۳۸۴)تاکنون بالغ بر۶۴۰ دوره برگزار شده که در همین راستا تاکنون حداقل به ۳۵.۲۰۰دانش آموز آموزش‌های ترافیک شامل آشنایی با قوانین و مقررات ترافیکی و آموزش گذربان مدارس آموزش داده شده است.